Vana hea küpsisetort



Ei leidu vist väga palju inimesi, kes pole kordagi küpsisetorti teinud. Eks igal perenaisel ja .. ee, ma ei taha nüüd kedagi sooliselt diskrimineerida.. aga peremees ei sobi siia:P kokal? kondiitril? Ei sobi ju ka paremini! Igaljuhul - eks igaühel ole oma viis selle tegemiseks, ma panen kirja, kuidas seekord tehtud sai.

  • Kõigepealt läheb vaja küpsiseid. Küpsistest tasuks eelistada Kalevi omi, Selga omad kipuvad niisutamisel väga kiiresti lödiks minema. Sellise 9-tükilise koogi tegemiseks kulub 2 pakki küpsiseid. Kui tahta suuremat, eks siis osta selle võrra pakke juurde. Edasi on juba maitse asi, kas tavalised, sidruni, kakao, vanilje... Ma võtsin need viimased.
  • Küpsiseid võib niisutamiseks kasta näiteks piima sisse - kui tahta neutraalset maitset - või siis mahla sisse, kui tahta tugevamat. Ma valisin kuldse kesktee ning segasin punase mahla-piima kokku.
  • Sellise küpsikoguse juurde läks 1 kohupiimakreemi toru (300ml), mis oli banaanimaitseline, ning ca 250 ml hapukoort, mis oli maitsestatud moosi ja suhkruga (kohupiima lihtsalt rohkem kodus ei olnud, olen ka lihtsalt kohupiimaga teinud). Aga tean ka neid, kes teevadki hapukoorega. Või siis jogurtiga. Või vahukoorega. Väga vedel asi ei ole hea, voolab ära, seega puhast jogurtit/hapukoort tegelikult eriti ei soovita.
  • Laudada vaheldumis küpsisekiht ja täidisekiht. Kihtide vahele sobib ülihästi banaan (1 kiht=1 banaan), samuti võib vahele ja ka kaunistuseks peale panna erinevaid marju.
Minu kook tuli selline, et alumised kihid olid magusamad - oma banaanikohupiima ja banaaniga, ülemised kihid vaarikamoosi ja vaarikatega olid veidi hapukamad. Kui uuesti teha, siis teeks veidi teistmoodi, aga väga hea on niimoodi ka:)

Comments