Tosca-muffinid

Kui toidublogi juba olemas on, siis võiks ju seda pidevalt täiendada:P
Kuna eelmine nädal olin rohkem karjäärimutt kui köögikata, siis oli üks haruldane nädal - ilma ühegi magusa küpsetiseta! Seega viga tuli kiirelt parandada ning uus nädal lausa pidi magusaga algama - eriti kuna mul endal oli selline hirmus magusa/koogi-isu peal. Ja isetehtud (või mõne sõbranna tehtud!;)) on ju palju parem kui poeoma.



Mul on üks väga hea tosca-koogi retsept, mida olen kohe päris mitu korda teinud, viimati nädalapäevad tagasi - kolmveerand kooki läks 3 inimese poolt ühe õhtuga (mul on 26cm vorm). Ja kui ei saa nii ruttu otsa, seisab kook veel 2-3 päeva väga pehme ja värske. Aga kuna mingisugust seltskondlikku üritust ette näha ei olnud, siis vaid endale nii suurt kooki teha tundub mõttetu; pealegi olen ma suur muffinifänn - ja nii tekkiski mõte, et võiks proovida sama retsepti järgi muffineid teha. Ausalt, see oli mu elu suurim improvisatsioon, sest muffinitega on üldse väga ohtlik riskida - väga nõudlikud on teised. Kartsin, et äkki jäävad tooreks või kõrbevad ära või ei tule paberi küljest lahti - aga õnnestusid perfektselt, ja ahjusoojalt kuuluvad kindlalt mu muffinite top kolme! Nii et kõik muffiniarmastajad, kes minuga koos ei ela, olge nüüd palun kadedad.

Aga retseptist - vähendasin algseid koogi koguseid poole võrra ja nii tuli 9 muffinit. Ilmselt oleks võinud tainast veidi vähemgi vormidesse panna ning 10-11 tükki saada (praegu kerkisid nats üle ääre ja päris raske oli kätte saada neid). Siia panen 9 muffini retsepti, kes suurt kooki tahab teha, võib kogused kahega korrutada.

Vaja on:
Põhi:
75g võid/margariini
3/4 dl suhkrut

1 muna
1,5dl nisujahu

1 tl küpsetuspulbrit

retseptiväliselt lisasin maitseks ka pool tl vaniljesuhkrut ja natsa riivitud-kuivatatud apelsinikoort.

Kate:
1 suurem õun tükeldada kuubikuteks, segada kaneeliga

Tosca-kate:
50 gr võid (kasutasin või puudumisel margariini)
3/4 dl pruuni või valget suhkrut (pruuniga on ikka parem;))

1 spl nisujahu

1 spl koort (kuna ma ei hakanud koorepakki lahti tegema ühe lusikatäie jaoks, lisasin hoopis ca 2 spl oma laktoosivaba piima)
50 grammi mandlilaaste (nende puudumisel panin tükeldatud röstitud metsapähkleid, röstitud kookoselaaste ja kookoshelbeid, mmm)

Ja ma võin öelda, et hoolimata kõigist asendustest oli tosca-kate nii võrratu, et kohe kahju oli, kui lusikas limpsitud sai;)
Ahjaa. Kuna mul köögikaalu ei ole, siis kõik kaalumist nõudvad asjad lähevad alati väga umbes taignasse, silma ja tunde järgi.

Tükeldasin õuna ja jätsin kaneeliga mõneks hetkeks kaussi seisma.
Taigna tegemiseks tuleb segada suhkur ja margariin, lisada muna, seejärel lisada küpsetuspulbriga segatud jahu. Segada ühtlaseks massiks ning täita muffinivormid poolenisti. Koogi põhi tahtis eelküpsetamist 175 kraadi juures 15 minutit, muffineid ei julgenud hoida kauem kui 2-3 minutit.
Samal ajal tuleb valmis teha ka toscasegu - kuumutada või ja suhkur potis, lisada jahu, koor/piim ja mandlid (või siis pähklid-kookoshelbed, kes mida tahab). Keeta segu minut-paar ja muidugi tuleb hoolikalt jälgida, et põhja ei kõrbeks.

Kui muffinitaigen oli paar minutit ahjus olnud, võtsin välja ning panin peale õunakuubikud ning nende peale tosca-segu.
Seejärel läheb kogu kupatus uuesti ahju, ca 175 kraadises või veidi kuumemas ahjus (mul on gaasiahi, mille temperatuur ei ole nii reguleeritav kui kaasaegsetel pliitidel) julgesin hoida 10 minutit. Ei jäänud tooreks, ei läinud kuivaks, ei kõrbenud ära. Kooki peaks hoidma 15-20 minutit.

Tundub keeruline ja mitme-etapiline, aga tegelikult ei ole hullu midagi, läheb päris kiirelt, ja asi on seda väärt!
Ja ma ei taha teada, palju need õhtused süsivesikupommid kaloreid andsid:P

Comments