Algus ja pühapäevane tomati-kanapada

Mõeldud-tehtud - kokandusteemad saavad oma blogi:)

Esimene söök, mis siia blogisse saab jäädvustatud, on raamatust Kiirelt ja tervislikult ning kannab nime tomati-kanapada. Siinkohal olgu ära öeldud, et 100% retsepti järgi pole ma vist kunagi ühtegi toitu teinud, alati improviseerin rohkem või vähem - ja reeglina õnnestunult;) Nii et tänanegi retsept erineb tegelikult sellest, mis raamatus kirjas on.


















Vaja läheb:

400gr purustatud tomateid
2dl valget veini või kanapuljongit

Kanafileed (sõltub sööjate arvust, mul oli vast ca 250
grammi)
1 sibul
Retseptis oli kirjas, et sisse lähevad lisaks kanale ja sibulale ka shampinjonid, oliivid ja paprika, aga kuna mul nende komponentide suhtes erilist sümpaatiat pole, asendasin need kodus olemasolevate kidney ubade, porgand
i ja küüslauguga. Lisaks natuke hiina kapsa seda paksemat osa, mis salati sisse hästi ei kõlba.
Maitseks soola, pipart, mina panin ka pizzamaitseainet ja nats värsket basiilikut.
Retseptis soovitati tüümiani, seda mul eraldi ei leidunud.

Algatuseks tuleb purustatud tomatid veiniga keemiseni lasta, siinkohal mainin ära, et valget veini mul enamasti kodus ei ole, aga kuna külmkapis oli üks poolik Asti (see on omaette lugu, miks see seal oli:P), siis asendasin veini vahuveiniga. Tundus, et asendus õigustas ennast.
Kui vedelik keema tahtis minna, lisasin kana, hakitud sibula, küüslaugu ja porgandid. Kokku peab segu keskmisel kuumusel kaane all hauduma 30 minutit. Oad ja hiina kapsa rootsud lisasin veidi enne haudumisaja lõppu, et need päris sodiks ei läheks. Kõige lõpus lisasin maitseained.

Retseptis soovitatakse serveerida riisi või pastaga, mina sõin esimese portsu hommikust järele jäänud tatraga ning homseks lõunaks keetsin riisi puudumise tõttu hoopis kartuleid (jajah, ma ei ole veel maha jätnud liha ja kartulite koos söömist). Igaljuhul väga maitsev ja suht lihtsalt ja kiirelt valmiv toit. Nendest kogustest saab 3 suurt portsu.

Kõrvale sõin veel hiinakapsa-avokaado-kirsstomati salatit sortsu oliiviõli ja kõrvitsa- ja päevalilleseemnetega.

Comments