Sõstra-kohupiimakook



Juhuu, sõstarde aeg on käes:) Ja mul on kapis paras ports nii musti kui punaseid! Kuna kõike ära süüa ei jõua ja palju sa neid külma ikka paned - siis saabki neid mõnusalt koogi jaoks ära kasutada. Retsept pärit Sõstraraamatust.
Kui ma tavaliselt võtan suhkrukoguseid julmalt vähemaks:D, siis siia kooki panin ma juurde (muidu oli põhjas ainult 0,5dl ja täidises polnud üldse!) Sõstrad on niigi hapud ju, midagi mõnusat-magusat võiks ju ka juures olla;)
Põhja koguseid suurendasin ka veidi, sest mul 26cm vorm.

Põhi:
80g võid
1 dl suhkrut
1 muna
ligi 2 dl jahu
1 tl küpsetuspulbrit

Täidis:
200g vanillikohupiima (see on suht rasvavaba)
200g tavalist 5% kohupiima
1,5 dl mustsõstrajogurtit (0,2%)
1 dl hapukoort (20%)
2 muna
5 spl suhkrut
4 dl musti ja punaseid sõstraid
2 tl vanillisuhkrut
sorts heledat siirupit

Põhja valmistamiseks vahusta või suhkruga, klopi hulka muna. Sega jahu ja küpsetuspulber ning sega kokku või-munaseguga.
Suru tainas koogivormi põhja ja äärtele (mul oli see küll suht vedel, pigem oli tegu määrimisega:P)
Täidise jaoks sega kohupiim munade, hapukoore ja jogurtiga, lisasin 2 tl vanillisuhkrut ja 3 spl suhkrut ja pisikese sortsukese heledat siirupit maitseks. Vala täidis taignale.
Vala peale 2 spl suhkruga segatud marjad.

Küpseta 200-kraadises ahjus 40 minutit.

Kook sai veidi jahtuda, aga ikkagi sõime suht soojalt. Kuna tuhksuhkrut kodus ei olnud, raputasin koogi lõpus üle veidikese pruuni suhkruga.
Tõeliselt imemaitsev oli, sulas suus! Ma tihtipeale leian oma küpsetiste juures midagi, mida kritiseerida, aga see kukkus küll täiuslikult välja. Ja ilmselt lisajogurt ja suhkur tegid retseptile ainult head;)

Comments